Urząd Miejski Sulechów
Strona podmiotowa BIP
Strona podmiotowa BIP
Szukaj
:
Szukaj
Pomoc
Proszę czekać ...
Logowanie
Katalog usług
Informacje
PeUP
»
Katalog usług
»
Gmina Sulechów
»
Inne
» Przyjmowanie i załatwianie petycji
Katalog usług
Budownictwo, architektura, urbanistyka
Dowody osobiste, meldunki, wybory
Działalność gospodarcza
Geodezja, kartografia
Gospodarka komunalna
Komunikacja, drogownictwo i transport
Kultura, sport, turystyka, oświata
Nieruchomości, lokale mieszkalne i użytkowe
Ochrona środowiska
Podatki i opłaty
Rolnictwo, leśnictwo, łowiectwo, rybołówstwo
Sprawy obywatelskie
Sprawy wojskowe
Urodzenia, małżeństwa, zgony
Zdrowie i sprawy społeczne
Usługi techniczne
Inne
Gmina Sulechów
66-100 Sulechów, Plac Ratuszowy 6
Telefon:
68-385-11-00
Faks:
68-385-46-86
E-Mail:
um@sulechow.pl
WWW:
http://www.sulechow.pl
Skrytka ePUAP:
/Gmina_Sulechow/skrytka
http://www.bip.sulechow.pl
Pokaż na mapie
Pokaż fotokod wizytówki
[Kliknij...]
DMS
DDEG
52° 05' 6.82"N, 15° 37' 33.0"E
52,085228, 15,62583399999994
Godziny pracy urzędu:
Poniedziałek 7:15 - 16:00
Wtorek 7:15 - 15:15
Środa 7:15 - 15:15
Czwartek 7:15 - 15:15
Piątek 7:15 - 14:30
Sprawdzanie stanu załatwienia sprawy.
W związku z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848) uruchomiony został nowy serwis PeUP dostępny pod adresem:
https://peup.finn.pl/gmsulechow/>.
Karta usługi
Przyjmowanie i załatwianie petycji
Ogólny opis
Ustawa o petycjach wypełnia obowiązek ustawowego uregulowania trybu rozpatrywania petycji, o którym mówi art. 63 Konstytucji RP. Zgodnie z nim każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi do władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
W petycji można domagać się zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zadaniach i kompetencji adresata petycji.
O tym, czy pismo jest petycją, decyduje jego treść, a nie forma. Wnoszący petycję może żądać podjęcia określonej decyzji lub wskazać akt prawa, o którego zmianę mu chodzi. Podaje także treść petycji i jej uzasadnienie. Aby petycja przyniosła jak najlepszy skutek, warto umieścić w niej liczne argumenty przemawiające za poparciem zawartego w niej postulatu.
Petycje mogą składać: obywatel lub grupa obywateli, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje.
Można to zrobić w interesie: publicznym, podmiotu wnoszącego petycję, innego podmiotu (np. sąsiada lub znajomego), ale za jego pisemną zgodą.
Petycje można kierować do wszystkich organów władzy publicznej, np. Sejmu i Senatu, premiera, ministra, rady gminy czy powiatu, burmistrza lub marszałka województwa, organizacji lub instytucji społecznych wykonującej zadania publiczne.
Anonimy nie są rozpatrywane. Petycja musi być podpisana.
Postulat zawarty w petycji musi być adresowany do podmiotu mającego kompetencje w przedstawianej sprawie. Jeśli adresat ich nie ma, musi ją przesłać do właściwego adresata w ciągu 30 dni.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Pisemna zgoda w przypadku składania petycji w imieniu innego podmiotu.
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę przy składaniu wniosku. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną - po dokonaniu czynności urzędowych - zostaną odesłane na wskazany adres.
Petycję można przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym), lub złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach podmiot właściwy do rozpatrzenia petycji wzywa, w terminie 30 dni od dnia złożenia petycji, podmiot wnoszący petycję do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści petycji w terminie 14 dni z pouczeniem, że petycja, której treść nie zostanie uzupełniona lub wyjaśniona, nie będzie rozpatrzona.
Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy
W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Szczegółowe informacje zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną.
Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka - Edytuj dokument).
Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka - Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).
Wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka - Wyślij dokument).
Dostępny formularz możesz wykorzystać również w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy - wykonaj logowanie, wypełnij formularz, wydrukuj, podpisz i złóż osobiście w urzędzie.
Szczegółowe informacje na temat logowania zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Opłaty
Złożenie petycji jest wolne od opłat.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Adresat ma obowiązek poinformować autora petycji – listownie albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej – o sposobie jej rozpatrzenia i o uzasadnieniu.
Jeśli petycja została złożona w sprawie dotyczącej petycji już rozpatrzonej przez danego adresata, a w petycji nie powołano się na nowe fakty lub dowody, adresat może pozostawić tę petycję bez rozpatrzenia. Musi o tym niezwłocznie poinformować wnoszącego petycję.
Do jednego miesiąca (w przypadku posłów, senatorów i radnych – do 14 dni). Jeżeli nie jest możliwe załatwienie sprawy w tym terminie, skarżący lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz terminie załatwienia.
Co roku, do 30 czerwca, adresat petycji umieszcza na swojej stronie internetowej lub stronie internetowej urzędu go obsługującego zbiorczą informację o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim.
Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Poprzez pocztę tradycyjną.
Osobiście w siedzibie urzędu.
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
Informacje na temat przebiegu sprawy
Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy - przycisku "Sprawdź stan sprawy", znajdującego się w nagłówku karty. Opcja dostępna jest dla zalogowanych użytkowników.
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy
[Więcej ...]
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
[Więcej ...]
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego
Skarga
lub
Wniosek
dostępnego w dziale
Inne
,
poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Pisemnie pocztą tradycyjną.
Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
[Więcej ...]
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.
Informacje redakcyjne
[Więcej ...]
Data i czas wytworzenia informacji:
2015-09-10 07:42:13
Informacja wprowadzona przez:
Adam Kmiecik
Data i czas udostępnienia informacji:
2019-10-18 13:30:38
Drukuj kartę usługi
UWAGA! Ten serwis używa cookies.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.
Zamknij