Urząd Miejski Sulechów
Strona podmiotowa BIP
Strona podmiotowa BIP
Szukaj
:
Szukaj
Pomoc
Proszę czekać ...
Logowanie
Katalog usług
Informacje
PeUP
»
Katalog usług
»
Gmina Sulechów
»
Działalność gospodarcza
» Zmiana wpisu w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Katalog usług
Budownictwo, architektura, urbanistyka
Dowody osobiste, meldunki, wybory
Działalność gospodarcza
Geodezja, kartografia
Nieruchomości, lokale mieszkalne i użytkowe
Gospodarka komunalna
Komunikacja, drogownictwo i transport
Kultura, sport, turystyka, oświata
Ochrona środowiska
Podatki i opłaty
Rolnictwo, leśnictwo, łowiectwo, rybołówstwo
Sprawy obywatelskie
Sprawy wojskowe
Urodzenia, małżeństwa, zgony
Zdrowie i sprawy społeczne
Usługi techniczne
Inne
Gmina Sulechów
66-100 Sulechów, Plac Ratuszowy 6
Telefon:
68-385-11-00
Faks:
68-385-46-86
E-Mail:
um@sulechow.pl
WWW:
http://www.sulechow.pl
Skrytka ePUAP:
/Gmina_Sulechow/skrytka
http://www.bip.sulechow.pl
Pokaż na mapie
Pokaż fotokod wizytówki
[Kliknij...]
DMS
DDEG
52° 05' 6.82"N, 15° 37' 33.0"E
52,085228, 15,62583399999994
Godziny pracy urzędu:
Poniedziałek 7:15 - 16:00
Wtorek 7:15 - 15:15
Środa 7:15 - 15:15
Czwartek 7:15 - 15:15
Piątek 7:15 - 14:30
Sprawdzanie stanu załatwienia sprawy.
W związku z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848) uruchomiony został nowy serwis PeUP dostępny pod adresem:
https://peup.finn.pl/gmsulechow/>.
Karta usługi
Zmiana wpisu w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Ogólny opis
Od 1 lipca 2011 roku powstała Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej prowadzona przez ministra właściwego ds. gospodarki.
Przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o:
a. zmianę wpisu w CEIDG:
- w terminie 7 dni od dnia zmiany danych ewidencyjnych tj: imię i nazwisko, dodatkowe określenia, które przedsiębiorca włącza do firmy (o ile przedsiębiorca takich używa), informacja o obywatelstwie, adres do doręczeń oraz adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej (jeżeli przedsięborca takie miejsce posiada), dane kontaktowe, przedmiot wykonywanej działalności (PKD),
- w każdym czasie w przypadku zmiany danych informacyjnych tj: data rozpoczęcia działalności gospodarczej, dane przedstawiciela ustawowego, data zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej, data zaprzestania działalności gospodarczej (o ile została zgłoszona we wniosku o wpis do CEIDG), informacja o istnieniu lub ustania małżeńskiej wspólnoty majątkowej (o ile została zgłoszona we wniosku o wpis do CEIDG).
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku. Wniosek można wypełnić elektronicznie za pomocą usługi on-line dostępnej pod tym linkiem strony
WWW
Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu - w przypadku składania wniosku osobiście).
Sposób dostarczania dokumentów
Formularz w formacie pdf jest dostępny w dolnej części ekranu.
Formularz w formacie *.pdf możesz wykorzystać w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy w poniższy sposób:
Wydrukuj blankiet formularza, wypełnij ręcznie, podpisz i złóż bezpośrednio w urzędzie.
Wydrukuj blankiet formularza, wypełnij ręcznie, podpisz i prześlij pocztą tradycyjną listem poleconym. W takim przypadku podpis musi być notarialnie potwierdzony.
Aby dokonać zmiany we wpisie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej możesz wybrać jeden z trybów postępowania:
Zalogowanie się do
CEIDG
, wypełnienie wniosku on-line i złożenie go elektronicznie.
Zalogowanie się do
CEIDG
, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do urzędu.
Bez logowania się do
CEIDG
, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do urzędu.
Pobranie i złożenie wniosku papierowego w urzędzie. Urząd przekształca go na wniosek elektroniczny.
Przesłanie wniosku listem poleconym do wybranego urzędu. Podpis musi być notarialnie potwierdzony.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
Opłaty
Wniosek jest wolny od opłat.
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Zmiana we wpisie dokonywana jest z chwilą umieszczenia danych w CEIDG, nie później niż następnego dnia roboczego po dniu wpływu do CEIDG pod warunkiem, że wniosek jest poprawny.
Zaświadczenie o zmianie we wpisie w CEIDG dotyczące przedsiębiorców będących osobami fizycznymi w zakresie jawnych danych, ma formę dokumentu elektronicznego albo wydruku ze strony internetowej CEIDG.
CEIDG przesyła drogą elektroniczną odpowiednie dane zawarte we wniosku o zmianę wpisu do CEIDG, niezwłocznie, nie później niż w dniu roboczym następującym po dniu dokonania wpisu, do właściwego naczelnika urzędu skarbowego wskazanego przez przedsiębiorcę, a także do: a. Głównego Urzędu Statystycznego, b. Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Informacje na temat przebiegu sprawy
Na stronie internetowej
https://www.biznes.gov.pl/konto-przedsiebiorcy
.
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać poprzez bezpośredni kontakt z urzędem.
Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy
[Więcej ...]
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
[Więcej ...]
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego
Skarga
lub
Wniosek
dostępnego w dziale
Inne
,
poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Pisemnie pocztą tradycyjną.
Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Informacje dodatkowe
[Więcej ...]
Dane zostały pozyskane z platformy SEKAP, która zostanie wygaszona z upływem 31.12.2021 r. Informacje zostały opublikowane na podstawie protokołu przekazania danych w odpowiedzi na wniosek specjalny z art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego. Podmiotem aktualizującym i modyfikującym dane są poszczególne Urzędy, jednostki organizacyjne oraz Firma LTC Sp. z o.o.
Podstawa prawna
[Więcej ...]
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej (Dz. U. z 2018 r., poz. 650)
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (tekst jednolity Dz. U. 2021 r., poz. 162).
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2296).
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r., poz. 994).
Informacje redakcyjne
[Więcej ...]
Data i czas wytworzenia informacji:
2008-01-04 08:32:58
Informacja wprowadzona przez:
Adam Kmiecik
Data i czas udostępnienia informacji:
2021-12-13 14:09:22
Drukuj kartę usługi
UWAGA! Ten serwis używa cookies.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.
Zamknij