Urząd Miejski Sulechów
Strona podmiotowa BIP
Strona podmiotowa BIP
Szukaj
:
Szukaj
Pomoc
Proszę czekać ...
Logowanie
Katalog usług
Informacje
PeUP
»
Katalog usług
»
Gmina Sulechów
»
Działalność gospodarcza
» Zmiana wpisu w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Katalog usług
Budownictwo, architektura, urbanistyka
Dowody osobiste, meldunki, wybory
Działalność gospodarcza
Geodezja, kartografia
Gospodarka komunalna
Komunikacja, drogownictwo i transport
Kultura, sport, turystyka, oświata
Nieruchomości, lokale mieszkalne i użytkowe
Ochrona środowiska
Podatki i opłaty
Rolnictwo, leśnictwo, łowiectwo, rybołówstwo
Sprawy obywatelskie
Sprawy wojskowe
Urodzenia, małżeństwa, zgony
Zdrowie i sprawy społeczne
Usługi techniczne
Inne
Gmina Sulechów
66-100 Sulechów, Plac Ratuszowy 6
Telefon:
68-385-11-00
Faks:
68-385-46-86
E-Mail:
um@sulechow.pl
WWW:
http://www.sulechow.pl
Skrytka ePUAP:
/Gmina_Sulechow/skrytka
http://www.bip.sulechow.pl
Pokaż na mapie
Pokaż fotokod wizytówki
[Kliknij...]
DMS
DDEG
52° 05' 6.82"N, 15° 37' 33.0"E
52,085228, 15,62583399999994
Godziny pracy urzędu:
Poniedziałek 7:15 - 16:00
Wtorek 7:15 - 15:15
Środa 7:15 - 15:15
Czwartek 7:15 - 15:15
Piątek 7:15 - 14:30
Sprawdzanie stanu załatwienia sprawy.
W związku z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848) uruchomiony został nowy serwis PeUP dostępny pod adresem:
https://peup.finn.pl/gmsulechow/>.
Karta usługi
Zmiana wpisu w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej
Ogólny opis
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (zwana dalej CEIDG) prowadzona jest w systemie teleinformatycznym przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
Przedsiębiorca jest zobowiązany
zgłaszać wszelkie zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej w ciągu 7 dni od daty powstania tych zmian.
w każdym czasie w przypadku zmiany danych informacyjnych tj: data rozpoczęcia działalności gospodarczej, dane przedstawiciela ustawowego, data zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej, data zaprzestania działalności gospodarczej (o ile została zgłoszona we wniosku o wpis do CEIDG), informacja o istnieniu lub ustania małżeńskiej wspólnoty majątkowej (o ile została zgłoszona we wniosku o wpis do CEIDG).
Prowadząc działalność gospodarczą pamiętaj, że jeśli zmienisz np. nazwę, adres, numer konta, formę opodatkowania twoim obowiązkiem będzie poinformowanie o tym urzędów.
Dane, które wpisane są do CEIDG dzielą się na dane ewidencyjne i dane informacyjne.
Dane ewidencyjne
obejmują: imię i nazwisko, PESEL, NIP, REGON, obywatelstwo, kod PKD, adres do doręczeń oraz adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej (o ile posiadasz stały adres), dane kontaktowe: adres poczty elektronicznej, strony internetowej, numer telefonu (o ile zgłosiłeś je w CEIDG).
Dane informacyjne
obejmują m. in.: datę rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej, NIP i REGON spółki cywilnej (o ile zawarłeś taką umowę), datę zawieszania, wznowienia i zaprzestania działalności gospodarczej czy dane zarządcy sukcesyjnego (o ile zarządca sukcesyjny został powołany).
Dane informacyjne możesz zmienić natomiast w każdym czasie. Są to dane, których aktualność nie ma bezpośredniego wpływu na innych uczestników obrotu gospodarczego. Czyli, jeśli np. zawiesiłeś działalność, możesz to zgłosić z datą wsteczną.
Dla danych ewidencyjnych - najważniejszych z punktu widzenia zapewnienia bezpieczeństwa obrotu gospodarczego - masz 7 dni na złożenie wniosku od dnia zmiany danych.
Pamiętaj jednak, że w CEIDG zgłasza się również inne informacje np. formę opodatkowania, okresy rozliczeniowe podatku, rodzaj księgowości. W tym przypadku zmiany trzeba zgłaszać zgodnie z terminami określonymi w przepisach np. podatkowych.
Obowiązek aktualizacji danych w CEIDG dotyczy także wspólników spółki cywilnej. Dodatkowo, w przypadku zmiany danych spółki konieczna jest aktualizacja danych w GUS (formularz RG-OP np. w przypadku zmiany kodów PKD) i urzędu skarbowego (formularz NIP-2).
Najważniejsze dane firmy wymagające aktualizacji w CEIDG w przypadku zmiany to m. in.:
- adres stałego i dodatkowego miejsca wykonywania działalności, adres do doręczeń,
- nazwa firmy (nazwisko),
- przedmiot działalności (kody PKD),
- okresy rozliczeniowe podatku (miesięczne, kwartalne),
- forma opodatkowania,
- miejsce przechowywania dokumentów księgowych,
- zmiana formy prowadzenia dokumentacji (np. przejście na księgi rachunkowe),
- rachunek bankowy.
Aktualizacji danych dokonujesz za pomocą formularza CEIDG-1. Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z instrukcją jego wypełniania.
Zmiany możesz dokonać na kilka sposobów:
- Tradycyjny
to wizyta w wybranym urzędzie gminy i wypełnienie papierowego wniosku.
- Wniosek możesz złożyć także pocztą tradycyjną
, ale pamiętaj, że będzie on ważny tylko wtedy, gdy opatrzysz go własnoręcznym podpisem poświadczonym przez notariusza.
- Elektronicznie
, bez konieczności wizyty w urzędzie gminy. W tym celu zarejestruj się na stronie internetowej CEIDG, wypełnij formularz i podpisz go elektronicznie bankowością internetową, Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zaletą składania wniosku online jest m. in. to, że większość niezbędnych danych wypełnia się w nim automatycznie na podstawie wpisu w CEIDG, bez konieczności ich własnoręcznego wprowadzania. Jeśli natomiast wypełnisz wniosek w trybie anonimowym, tj. bez podpisania elektronicznego, to w ciągu 7 dni od daty wypełnienia wniosku trzeba złożyć wizytę w wybranym urzędzie gminy w celu potwierdzenia tożsamości. Do urzędu udaj się z kodem (numerem wniosku) uzyskanym na stronie CEIDG, podczas wypełniania. Urzędnik odnajdzie wniosek w CEIDG po kodzie wniosku, wydrukuje, przedłoży do podpisania i potwierdzi w systemie. W takim przypadku dniem złożenia wniosku jest dzień, w którym podpiszesz wniosek w urzędzie.
- Zmian we wpisie w CEIDG możesz dokonać również przez telefon
. W tym celu skontaktuj się z infolinią Centrum Pomocy pod numerem 801 055 088 lub 22 765 67 32). Konsultant pomoże ci wypełnić wniosek o zmianę. Po rozmowie, otrzymasz SMS z kodem (numerem wniosku). Z tym numerem udaj się do wybranego urzędu gminy, gdzie urzędnik wydrukuje twój wniosek i przedłoży do podpisu.
Zmiany w CEIDG może zgłosić także twój pełnomocnik.
Wraz z wnioskiem o zmianę wpisu w CEIDG składa się oświadczenia (pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia) o:
- podejmowaniu lub wykonywaniu określonej działalności gospodarczej nieobjętej żadnym z zakazów, o którym mowa w art. 5 ust. 2 pkt 13–15 ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (zwanej dalej ustawą o CEIDG), wydanym wobec osoby, której wpis dotyczy;
- posiadaniu tytułu prawnego do nieruchomości, których adresy są wpisywane do CEIDG.
Osoby, o których mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z wnioskiem przedstawiają oryginał dokumentu potwierdzającego aktualny status, o którym mowa w tych przepisach, albo jego notarialnie lub urzędowo uwierzytelnioną kopię.
Zaświadczenie o wpisie w CEIDG ma postać dokumentu elektronicznego albo wydruku z systemu CEIDG.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu - w przypadku składania wniosku osobiście).
Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu - w przypadku składania wniosku osobiście).
Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu - w przypadku składania wniosku osobiście).
Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu - w przypadku składania wniosku osobiście).
Sposób dostarczania dokumentów
Formularz w formacie *.pdf jest dostępny w dolnej części ekranu, po wybraniu urzędu właściwego do załatwienia sprawy.
Formularz w formacie *.pdf możesz wykorzystać w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy w poniższy sposób:
Wydrukuj blankiet formularza, wypełnij ręcznie, podpisz i złóż bezpośrednio w urzędzie.
Wydrukuj blankiet formularza, wypełnij ręcznie, podpisz i prześlij pocztą tradycyjną listem poleconym. W takim przypadku podpis musi być notarialnie potwierdzony.
Aby dokonać zmiany we wpisie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej możesz wybrać jeden z trybów postępowania:
Zalogowanie się do
CEIDG
, wypełnienie wniosku on-line i złożenie go elektronicznie.
Zalogowanie się do
CEIDG
, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do urzędu.
Bez logowania się do
CEIDG
, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do urzędu.
Pobranie i złożenie wniosku papierowego w urzędzie. Urząd przekształca go na wniosek elektroniczny.
Przesłanie wniosku listem poleconym do wybranego urzędu. Podpis musi być notarialnie potwierdzony.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach zostaniesz wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
Opłaty
Wniosek jest wolny od opłat.
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię: 17 PLN.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Zmiana we wpisie dokonywana jest z chwilą umieszczenia danych w CEIDG, nie później niż następnego dnia roboczego po dniu wpływu do CEIDG. Pod warunkiem, że wniosek jest złożony poprzez osobę uprawnioną i jest poprawny.
Zaświadczenie o zmianie we wpisie w CEIDG dotyczące przedsiębiorców będących osobami fizycznymi w zakresie jawnych danych, ma formę dokumentu elektronicznego albo wydruku ze strony internetowej CEIDG.
Minister właściwy ds. Rozwoju jest zobowiązany do przekazania drogą elektroniczną, niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego, informacji:
właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego,
do Głównego Urzędu Statystycznego,
do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Informacje na temat przebiegu sprawy
Informacji uzyskasz na stronie internetowej
www.ceidg.gov.pl
lub
www.firma.gov.pl
.
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać poprzez bezpośredni kontakt z urzędem.
Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy
[Więcej ...]
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
[Więcej ...]
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego
Skarga
lub
Wniosek
dostępnego w dziale
Inne
,
poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Pisemnie pocztą tradycyjną.
Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
[Więcej ...]
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców.
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy.
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców.
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej.
Informacje redakcyjne
[Więcej ...]
Data i czas wytworzenia informacji:
2008-01-04 08:32:58
Informacja wprowadzona przez:
Dariusz Koryciński
Data i czas udostępnienia informacji:
2019-09-19 15:15:20
Drukuj kartę usługi
UWAGA! Ten serwis używa cookies.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.
Zamknij